Outside the box

Snacka om att jag går utanför min bekvämlighetszon den här hösten. Även om det bitvis är jobbigt är det väldigt utvecklande. Ikväll var det dags för nybörjarkursen i Sport ju-jutsu (SJJ) som iKSU Kampsport håller i. 
 
Det var en enorm skillnad på bemötande jämfört med mina upplevelser från kickboxningen på Umeå Kampcenter. Tror att varenda en av oss ca 30 nybörjare kände oss välkomna och väl omhändertagna. Träningen bestod av kullerbyttor framåt och bakåt (utan att landa på huvudet), rätt falltekniker och så fick vi lära oss ett höftkast och även brottas på slutet. Just närkamperna var jättekul (blev duktigt yr av alla kullerbyttor) och jag längtar nu till i morgon då vi går in på slag- och sparktekniker. 
 
Övertaggad i lånad gi men snart har jag min egen. 
 

Kommentera här: