Utbildningshelg

Vilken helg det har varit! Utmanande, inspirerande, lärorik och otroligt rolig. Vi har fått lära oss hur man bäst lägger upp ett pass (ligger mer tanke och planering bakom än man kanske först tror), hur viktig musikval och tonläge är och hur man axlar rollen som instruktör på bästa sätt. Teori har blandats med praktik och vi har nött tekniker som marklyft, benböj och armhävningar tills vi bokstavligen ramlade ihop i högar på golvet. Roligast var helt klart avslutningsdagen då vi dels fick komponera ett eget pass och sedan i grupp få hålla i ett pass för övriga deltagare. Jag känner mig ännu mer peppad på att få bli instruktör men vet att vi är många som fightas om platserna så jag håller bara tummen så hårt jag kan och hoppas på ett positivt besked. 
 
På måndag börjar även nybörjarkursen i Sport Ju-jutsu vilket är helt galet egentligen. Jag är en trygghetsknarkare och har svårt att ta mig för att testa nya saker men i höst tänjer jag verligen på mina gränser.
 

Kommentera här: