Älska listor!

Beata fick mig i rullning igen och nu hoppas jag hålla liv i bloggen. En lista såklart, vad annars!
 
Denna veckas...

Färg på naglarna: Omålade och så naturella de någonsin kan bli. Jag brukade ha långa, målade naglar men numera är de kortklippta och jag ser ingen idé med att måla dem när de ändå blir fula direkt av allt slitande i kragar...

 

Godaste förtäring: Har jag ätit något riktigt gott den här veckan? Nej, tror inte det. Försöker vänja av mitt sockerberoende efter påskens frossande så det har inte blivit mycket godsaker alls den här veckan. Mina köttfärsbiffar som jag slängde ihop härom dagen blev iofs riktigt goda!

Utsikt: Regn. Vi har haft skitväder nästan hela veckan men till helgen lovas sol - hoppas!

Insikt: Tacka inte ja till allt roligt som erbjuds. Det blir tvärr jobbigt i längden och just nu ångrar jag lite att jag lovat bort mig från kl 8.30 i morgon bitti när jag lika gärna hade kunnat ta sovmorgon. 

Onödigaste köp: Har knappt handlat något den här veckan (inte ens nya tights). Beställde en t-shirt från fighterhjälpen.se som jag däremot anser helt legitim. Och fint ändå att det går till något bra. 

Nödigaste köp: Behöver verkligen nya jeans då de jag har allihopa börjar gå sönder (alltså verkligen spricka upp i grenen så där så man inte kan ha de på jobbet längre) så jag hoppas att jag när helgen är slut lyckats köpa mig ett par nya.

Knäppaste bild i mobilen: Blandat potpurri nedan. En bild på en söt rosett på en häst som jag egentligen ogillar och är lite rädd för (vad håller på att hända med mig?), en bild från en jobbresa där jag känner mig som en flygvärdinna i hudfärgade strumbyxor. En tänkt, mysig bild på hur Hera och husse myser tillsammans som mer ser ut som att Hera kramas ihjäl. Närbild på mina ögon vara ett med vagel (ont gjorde det) och den sista på skavsår efter judoläger. 

 

Nu vill jag se era bilder! Shoot!

På snart återseende hoppas jag. :-)

Kommentarer:

1 jeanna / bliss junkie:

Hera!!! Det är mitt absoluta favoritnamn i hela världen.

Svar: Visst är det fint?! Vi har Iliaden som tema när vi döper våra hundar. Hittills har de fått namnen Troja, Hector och Hera. Nästa hund hoppas vi ska bli en Akilles. 😊
Bettan

Kommentera här: