Vad hände med Strong Curves?

Ja vad hände egentligen? Jag var helt inställd på att i höst köra hela 12v-programmet blandat med några TT-pass på IKSU och sen vara nöjd. Det blev inte riktigt så. Först var det den där instruktörsutbildningen som tog lite fokus och sen kom ett plötsligt sug att vilja lära mig kampsport. Jag kan säga att med den intensitet vi kör på SJJ-passen finns det ingen energi över till annat. Förra veckan fick jag smörja in vaderna med smärtstillande gel för att ens kunna räta ut benen men förhoppningsvis vänjer sig kroppen vid den nya typen av belastning rätt fort. 
 
Jag har i alla fall hunnit 8 av de 12 veckor i SC som var tänkt och i de få rena styrkepass jag kör nu ingår alltid hip thrust. En grym övning som är enkel att utföra rent tekniskt och som verkligen tar bra där det är tänkt. 
 

Kommentera här: