Om jag hade makten

 

Om jag hade makten att förändra saker och ting skulle jag ändra detta:

* Lägga mer pengar på skola och utbildning. Fler lärare och mindre klasser. Det är helt galet hur situationen ser ut för våra barn idag.

* Utveckla allergivänliga persikor. Jag älskar persikor men tål dem inte. Tål heller inte äpplen, päron, morötter, nektariner men dem kan jag klara mig utan.

* Se till att det ingår en montör när man beställer IKEA-möbler. En lite gubbe bara som hoppar upp ur lådan och bygger ihop allt.

* Förlänga sommaren med en månad och därmed också semestern. Snacka om att vi behöver tanka ljus och värme för att överleva!

* Utöka batteritiden på mobilerna (jo, det har blivit bättre men är fortfarande inte bra). Kommer ni ihåg tiden före smartphones när man bara behövde ladda telefonen en gång i veckan?

Vad skulle ni förändra? 

Kommentarer:

1 jeanna / bliss junkie:

Arbetstillfällen åt alla! Minska inkomstklyftorna. Och som du, se till att alla barn får det stöd de behöver i skolan. Mer individanpassat lärande. och friare tyglar på arbetsplatser!

Kommentera här: