Kampsport kanske?

Veckan har bjudit på en hel del träning trotsdet fina vädret. Ett styrkepass fick stryka på foten till fördel för en långpromenad i solen men tycker jag har hunnit med en hel del ändå.
 

I onsdags provade jag på brasiliansk jiu jitsu för första gången Vi har ett par vänner som tränar mycket BJJ och de kom hem till oss oss tränade lite och visade olika grepp och kast. Jag trodde aldrig jag skulle klara av att kasta runt Anders (som väger ca 40 kg mer än mig) men med rätt grepp gick det fårvånadsvärt lätt. BJJ är perfekt att träna ur självförsvarsperspektiv. Blir du överfallen och nertryckt mot marken är det en grym fördel att veta hur man tar sig loss. Hoppas kunna få in lite mer av detta i min egen träning, jag fick dessutom grym träningsvärk i hela bålpartiet (plus några blåmärken). 
 
Och skolstart har det varit också. Sixten började ettan och Elsa trean, svårt att greppa att de blivit så stora men så upplever nog de flesta föräldrar det. 

Kommentera här: