Listan

Nu har jag varit inne hos Jeanna och lånat en lista (som hon i sin tur lånat från någon annan). Kul idé och eftersom den är på engelska i sin urspringsform fanns inte Å, Ä och Ö med men det såg jag till att klämma in (kontrollfreak som jag är). Något virrig lista men nu vet ni lite mer om mig.  

A – Age: 34 (snart 35)

B – Biggest Fear: Att något hemskt ska hända mina barn. Finns så mycket sjukt som sker i samhället idag och så många sjuka människor. 

C – Current Time: 22:10

D – Drink You Had Last: Rött te. Fixar inte något som helst uppiggande efter sju på kvällen (det är jag och pensionärerna). Frågar du mig vilken annan tid på dygnet är det kaffe. Dricker många koppar på en dag. Sedan älskar jag vår kolsyremaskin som gör ljuvligt, sprattligt vatten.

E – Easiest Person To Talk To: Min man som även är min bästa vän.

F – Favorite Song: Just nu är det Riot med Rascal Flatts. Har gått varm på min spotifylista i sommar. Cheesy, yes men jag är såld på country-pop. 

G – Grossest Memory: Utan att lämna detaljerade beskrivningar kan vi väl säga att det rörde sig om barn, bajs och en spjälsäng. 

H – Hometown: Sorsele. Litet samhälle i djupaste Lapplandsskogarna.  

I –  In Love With: Rutiner. Älskar verkligen rutiner och att komma igång igen efter sommarledighet. Träningen och maten brukar lyfta flera snäpp.

J – Jealous Of: Morgonpigga människor som studsar ur sängen på morgnarna. Jag behöver två starka koppar kaffe för att bli människa.

K – Kindest Person You Know: Nej, jag vet faktiskt inte. Verkar omge mig av massor av härliga människor.

L – Life Isn’t Complete Without: Nämen faktiskt - hundar! En helt naturlig del av vår familj och jag inte föreställa mig ett liv utan. Hoppas på en till vovve redan nästa vår. 

 

M – Middle Name: Siv (efter min mamma) Anna (efter mormor)

N – Number of Siblings: 1

O – One Wish: Just nu önskar jag mig en drömfri natt. Blivit lite för mycket snurrande och för lite kvalitetssömn senaste tiden.

P – Person You Spoke To On The Phone Last: Datastöd på jobbet. Pratar väldigt sällan i telefon privat. Tyvärr, det är ju väldigt trevligt när man väl gör det!

Q – Question You’re Always Asked: "Mamma, kan du komma?" (Oftast bara ett "MAMMA!" men då blir det ju ingen fråga.)

R – Reason To Smile: Klarat av min första arbetsdag sedan semestern!

S – Song You Last Sang: Senaste skvalet från radion. Går alltid runt och nynnar om jag är på bra humör (vilket jag oftast är).

T – Time You Woke Up: 05:30 varje morgon. Har sjukt principfasta morgonrutiner där jag på en timma ska klämma in hundrastning, dusch, smink och hårfix, frukost och packa väskor. 06:30 väcks barnen och sen är det raka vägen till fritids och frukost för deras del och jobb för min del.

U – Underwear Color: oftast svart 

V – Vacation Destination: Åker med familjen på training camp i Portugal på höstlovet, ska bli superkul och längtar extra mycket efter denna sommar med solbrist.

W – Worst Habit: Samlar på tights. Insett att det börjar bli en jobbig vana när de inte längre får plats i garderoben.

X – X-Rays You’ve Had: Näsan som jag bröt när jag var 9 och nacken som röntgades efter att jag blivit påkörd bakifrån för ett par höstar sen (den är ok). 

Y – Your Favorite Food: Kött och potatis i alla slags former. Bara det är mycket mat! Avskyr att inte få bli ordentligt mätt. 

Z – Zodiac Sign: Jag är våg. Bryr mig inte det minsta om vilket stjärntecken jag är och googlade fram att vågar tydligen "har en utmärkt social kompetens och älskas av alla. Är som bäst i sällskap med andra och älskar att umgås." Hehe, jag skriver under på det! 

Å - Ångrar: Att jag fegat ur på en massa roliga grejer. Inte tagit chansen när jag erbjudits den. 

Ä - Änglar du saknar: Min mamma som fick lämna alldeles för tidigt. Min kära farmor. Men jag tror på ett återseende!

Ö: Önskar uppnå: Inre frid (kan ni se pandan i "Kung fu Panda" framför er med vattendropparna som slår i pannan och han blir mer och mer frustrerad på avsaknaden av inre frid? Typ sån är jag och med min korta stubin och hetsiga temperament är det ännu svårare att uppnå).

Puss och hej!

Kommentera här: